En aquesta etapa, que discorre per la Serra de l'Algaiat i delimita les valls del Vinalopó Mitjà, comarca per la qual continuem, ascendirem a la Penya de la Mina, on la ruta ens regalarà unes vistes increïbles.
L'etapa comença a l'Algueña, d'on eixirem pel carrer de les Coves Altes. L'entorn, una vegada deixem el poble enrere, està ocupat per cultius tradicionals de secà i cases de camp.
Després de recórrer els primers 6 quilòmetres, s'arriba a l'Ombria de l'Algaiat, una xicoteta pedania de la Romana. Davant de nosaltres tindrem l'oportunitat de contemplar la Serra de l'Algaiat.
L'ascens es fa per camins de terra, a la vora de bancals amb ametlers i oliveres, que posteriorment donaran pas a la vegetació natural, cada vegada més frondosa, on el pi blanc i la carrasca alternen amb savines, arboços, coscolles, llentiscles, brucs, heura i diferents espècies aromàtiques.
Continuem l'ascens fins al Coll de les Mules per una senda que travessa diverses tarteres. Des del coll ens desviarem per prendre un sender que discorre a la vora de les parets de la serra i porta fins al cim de la Penya de la Mina, amb unes vistes extraordinàries.
Tornarem sobre les nostres passes fins al Coll de les Mules i continuarem el recorregut en direcció a La Canalosa. Haurem de fer l'últim ascens, que ens portarà per la cresta de la serra fins que comencem un descens continu envoltats de paisatges meravellosos.
Per acabar, ens endinsarem al Barranc Fondo, de curt recorregut, del qual eixirem per seguir per camins amples, entre bancals, fins a arribar al Hondón de los Frailes. Abans d'arribarhi, travessarem La Canalosa (pedania del Hondón de las Nieves) i altres urbanitzacions xicotetes.